Det bliver næsten ikke mere romantisk; I siger ja til hinanden under blå himmel i sydens sol og med bjergformationerne, der bugter sig i horisonten. Det Sydeuropæiske bryllup sikrer ikke kun en eventyrlig vielse og fest, det bliver også et par uforglemmelige dage, hvor I sammen med jeres familie og venner fejrer kærligheden.
Det er ikke uden grund, at det klassiske bryllup er… ja, klassisk. Ligesom alle bryllupper kræver det en masse planlægning, men ”manuskriptet” er i større grad skrevet til det klassiske. Men det kan faktisk betyde, at I føler en større frihed i, hvordan aftenen skal forløbe. Det klassiske bryllup tillader ofte en større luksus, når det gælder mad, lokaler og bryllupsband.
Her har man også taget brylluppet ud af sine klassiske rammer. Men mens gæsterne måske ikke overnatter i dagevis, som tilfældet er med det sydeuropæiske bryllup, så bliver de med stor sandsynlighed og overnatter, så I kan feste til den lyse morgen. Samtidig lægger gårdbrylluppet op til en mere afslappet stemning, hvor I kan dække op på gårdspladen, og hvor gæsterne – måske i stedet for dyre gaver – kan medbringer lækre retter.
Læs også: Bryllupsfesten »
Cocktailsitet bagombaren.dk har snakket med de københavnske cocktailbarer for at se på, hvilke drinks var de mest populære. Her får du top 4.
Gingerbeer, rom, lidt isterninger og en skive rom. Vupti, så har du den 4. mest populære (og en smule kradsbørstige) drink i København.
Rye whisky, vermouth, marachino likør og bitters. Manhatten-drinken serveres oftest i et højtstilket feminint glas, men ikke desto mindre er det en drink, som alle kan drikke hele natten.
Whisky, citron, sukker, bitters og æggehvide. En drink-klassiker, som kan spores helt tilbage til en tid, hvor kvinderne nejede og trak ud i kjolen, mens mændene gik med hat.
Bourbon whisky, sukker, angostura bitters og soda. Drinken er klart den mest solgte drink, og derfor er den, selvsagt, et must i jeres bryllupsbar. Den siges at stamme helt tilbage fra 1880’ernes herreklubber i de amerikanske sydstater, inden den blev bragt til det fashionable Waldorf-Astoria Hotel i New York.
Så hurtigt som muligt:
Fastsæt bryllupsdagen
Reserver plads i kirken
Reserver lokaler/telt til festen
Udarbejd et bryllupsbudget og aftal evt. tid med en bryllupskonsulent
Arranger transport til og fra kirken
Arranger fotograf
Arrangere overnatning til bryllupsnatten
Arranger musik/orkester/underholdning
4 måneder før:
Begynd at lave en ønskeliste
3 måneder før:
Øv jer på brudevalsen
1 måned før:
Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet.
Menu